
5 syytä, miksi organisaatiollasi tulisi olla sisällönjakoalusta (ja joita et ehkä ole tullut ajatelleeksi)
Sisällönjakoalusta mahdollistaa yrityksille sisältönsä tarjoamisen helposti katseltavaksi, jaettavaksi ja toimitettavaksi. Se on alusta, joka promotoi sisältöäsi tehokkaasti ja vaivattomasti. Homman juju on siinä, että voit julkaista sisältöä arkiston kautta nopeasti ja helposti ilman turhia välivaiheita tai tiedostojen latailuja.
Mediatuotannossa ei ole kyse vain uskomattoman sisällön luomisesta. Kyse on myös oikean sisällön saamisesta oikeisiin käsiin oikeaan aikaan. Kun tiimit, asiakkaat ja yhteistyökumppanit eivät pysty käyttämään, jakamaan tai työskentelemään aineistojen parissa tehokkaasti, projektit pysähtyvät, luovuus kärsii ja aikataulut pettävät.
Jaamme tässä tekstissä näkemyksiämme siitä, miksi organisaatioiden tulisi keskittyä paitsi sisällön luomiseen, myös sen jakamiseen, toimittamiseen ja levittämiseen mahdollisimman tehokkaasti.
Mikä on sisällönjakoalusta?
Parasta aloittaa määrittelemällä, mitä oikeastaan tarkoitamme sisällönjakoalustalla.
Kuten sanonta menee, rakkaalla lapsella on monta nimeä. Tässä tapauksessa voimme käyttää yhtä lailla termejä kuten sisällön promootioalusta, medianjakeluratkaisu tai sisällön promootioratkaisu – ajatus pysyy samana.
Pääideana kuitenkin on, että vaikka MAM-järjestelmä olisi käytössä, tiimeillä on usein vaikeuksia jakaa aineistoja tehokkaasti ulkoisten kumppaneiden kanssa. sisällönjakoalusta kokoaa kaiken yhteen helposti saavutettavaksi tasoksi olemassa olevien järjestelmiesi päälle.
Se tekee valitusta sisällöstä välittömästi saatavilla olevaa katseltavaksi, ladattavaksi, jaettavaksi tai toimitettavaksi.
Käytännössä sisällönjakoalusta voi tarkoittaa mitä tahansa pressiportaalista tai digitaalisesta portfoliosta brändiportaaliin tai jopa sisältösi markkinapaikkaan, jossa jakelijat ja alustat voivat käyttää materiaalejasi suoraan.
Keskeinen pointti on, että sisällönjakoalusta toimii olemassa olevan sisältökirjastosi, kuten MAM-alustasi, laajennuksena, minkä ansiosta voit esitellä juuri haluamasi sisällön täsmälleen valitsemillesi yleisöille.
Seuraavaksi kerromme viisi syytä, miksi organisaatiosi kannattaa vähintäänkin harkita tällaisen alustan käyttöönottoa.
1. Keskitetty pääsy mediasisältöihin
Kuvittele, että olet juuri saanut valmiiksi TV-sarjan tuotannon. Tallennustilassasi on nyt kaikki: master-tiedostot, raakamateriaalit, kulissien takana -palat, still-kuvat, grafiikka ja lehdistömateriaalit. Se on massiivinen arkisto, eikä suurin osa siitä ole tarkoitettu julkiseen käyttöön.
Silti haluat jakaa luomuksesi maailmalle mainostaaksesi, jaellaksesi ja esitelläksesi työtäsi paljastamatta koko tuotantokirjastosi sisältöä.
Juuri tällöin sisällönjako- tai promootioalusta astuu kuvaan. Se toimii kuratoituna kerroksena MAM-ratkaisusi päällä, minkä ansiosta voit valita, mikä sisältö tulee esille muillekin kuin omalle väellesi.
Voit esitellä viimeisteltyä, hyväksyttyä materiaalia pitäen samalla raakatiedostot ja keskeneräiset aineistot turvallisesti kulissien takana.
Tällaisen alustan avulla säilytät otteen luovista aineistoistasi ja brändin johdonmukaisuudesta. Sinä päätät, mikä on näkyvissä, mikä on ladattavissa ja mikä pysyy yksityisenä. Samalla annat sidosryhmillesi, asiakkaillesi, yleisöllesi, kumppaneillesi tai mediatiimeillesi helpon ja visuaalisesti houkuttelevan tavan kokea sisältösi.
Kyse ei ole tallennustilasi korvaamisesta. Kyse on arkistosi muuntamisesta näyttämöksi. Sellaiseksi, jossa parhaiden töidesi annettaan loistaa.
2. Turvallinen jakaminen ja käyttöoikeudet
Toisin kuin esimerkiksi tavalliset linkit, sisällönjakoalusta antaa sinulle tarkan hallinnan siitä, kuka näkee mitäkin.
Roolipohjaisten käyttöoikeuksien ja joustavien pääsyasetusten avulla voit hallita näkyvyyttä ja arkaluontoisia materiaaleja. Alusta pitää yhteistyön sujuvana uhraamatta kuitenkaan valtaasi omista sisällöistäsi.
Tällainen pääsynhallinta on erityisen arvokasta lehdistö- ja promootiokäytössä. Kuvittele, että voit ylläpitää pressiportaalia, jossa toimittajat tai jakelijat voivat kirjautua sisään ja löytää välittömästi kaikki materiaalit kauniisti esiteltynä, aina ajan tasalla, etkä joudu lähettämään manuaalisesti yhtäkään tiedostoa.
Samaan aikaan kulissien takana voit turvallisesti tallentaa ja hallita julkaisematonta sisältöä, joka on näkyvissä vain niille ihmisille, joiden tarvitsee nähdä se.
Olipa kyseessä globaali lanseeraus tai minkä tahansa tason julkistus, sisällönjakoalusta auttaa sinua räätälöimään tarkalleen, miten työsi tuodaan esille.
3. Nopeammat ja tehokkaammat työnkulut olemassa oleviin järjestelmiin
Nämä alustat on suunniteltu toimimaan olemassa olevien työkalujesi kanssa, ei korvaamaan niitä. Ne kytkeytyvät suoraan MAM-ratkaisuusi, mikä tarkoittaa, ettei sinun tarvitse tuhlata aikaa uudelleenlataamiseen tai tiedostojen manuaaliseen synkronointiin järjestelmien välillä.
Heti kun aineisto on valmis, se voi automaattisesti ilmestyä jakoympäristöösi ladattavaksi tai ilmestyä näkyville myöhemmin ihan vain yhden klikkauksen vaivalla. Eli ei enää erillistä siirtoa, pakkausta tai tiedostoversioiden pyörittelyä alustojen välillä.
Useita projekteja tai tiukkoja julkaisuaikatauluja käsitteleville tuotantotiimeille tämä tarkoittaa vähemmän pullonkauloja ja vähemmän manuaalista työtä.
Tulos? Enemmän aikaa luovuuteen ja tarinankerrontaan ja vähemmän tiedostojen siirtelyyn kuluvaa hukattua aikaa.
4. Parannettu brändi
Kun tiimit käyttävät sisältöä jaetun ja kuratoidun alustan kautta, varmistat, että vain oikeat aineistot ovat käytössä. Ei enää vanhentuneita versioita tai brändin vastaisia tiedostoja kiertämässä projekteissa ympäri maailman. Kaikki toimittajista asiakkaisiin työskentelevät saman totuudenlähteen pohjalta.
Vielä parempaa tässä on, että yleensä alusta itse voidaan vastaamaan yrityksesi brändi-identiteettiä visuaalisesta designista ja väriteemoista logoihin, domainiin ja asetteluun.
Tämä tekee jokaisesta vuorovaikutuksesta sisältösi kanssa johdonmukaisen ja ammattimaisen. Kyseessä ei ole enää vain työkalu median jakamiseen, vaan alustasta tulee vahva osa brändiäsi.
5. Skaalautuva pilviymäristö kaikenkokoisille projekteille
Hallitsetpa pientä kampanjaa tai täysimittaista tuotantoa, sisällönjakoalusta skaalautuu saumattomasti tarpeidesi mukaan.
Sen pilvipohjainen arkkitehtuuri on rakennettu käsittelemään suuria mediatiedostoja, useita samanaikaisia käyttäjiä ja monimutkaisia työnkulkuja ilman yskimistä.
Koska se integroituu olemassa olevaan MAM-alustaan, siitä ei aiheudu ylimääräistä teknistä vaivaa, ei ylimääräistä synkronointia, eikä monimutkaista käyttöönottoa.
Tämä skaalautuvuus ulottuu myös yhteistyöhön ja globaaliin saavutettavuuteen. Niin kansainväliset kumppanit kuin toimittajat mistä vain voivat kaikki turvallisesti käyttää oikeaa sisältöä oikeaan aikaan ilman, että alusta kyykkäisi.
Tee sisältökirjastostasi tehokas ja näppärä markkinointialusta sisällöillesi
Olemme toimineet media-alalla jo 30 vuotta, ja on sydäntälämmittävää nähdä vihdoin pilvipohjaisia alustoja, jotka tekevät sisällön promoamisesta, jakamisesta ja levittämisestä helpompaa kuin koskaan aiemmin.
Silti edessä on monta haastetta ratkottavaksi, sillä monet yritykset kamppailevat edelleen tehottomien työnkulkujen kanssa.
Päätimmekin kohdata Sauronin silmän ja rakentaa ratkaisun, joka voi skaalautua tyrmäämään sisällönjakelun vaikeimmatkin haasteet.
Niinpä syntyi Media Stage: oma sisällönjakelualustamme, joka yhdistyy saumattomasti MAM-alustaamme Media Pocketiin. Nämä luovat yhdessä kokonaisvaltaisen ratkaisun kattaviin medianhallinnan tarpeisiin.
Media Stagen taustalla oleva idea on yksinkertainen: se toimii kaikille sisältöekosysteemin toimijoille ratkaisuna, joka tekee sisällöstä jaettavaa yksinkertaisella alustalla, joka on nopea ottaa käyttöön ja miellyttävä käyttää.
Myyntitiimit esittelevät (ja totta kai myyvät) sisältöä sen kautta. Sisällöntuottajat käyttävät sitä sisältökirjastonaan. Markkinointitiimit tekevät siitä brändiportaalin. PR-osastot luovat pressiportaaleja, joita toimittajat todella haluavat käyttää.
Alusta mukautuu mihin tahansa, mitä tarvitset sen olevan. Se yhdistyy kaikkeen ja ulottuu kaikkialle.
Kerro siis meille tarpeesi, ja me laitamme Media Stagen vastaamaan niitä! Varaa demo alta ja koe itse, miten sisällönjakoalusta voi parantaa työnkulkujasi.