Mediasisältöbuumi tarjoaa uusia mahdollisuuksia innovatiivisille suomalaisyrityksille

Automaatioon tukeutuvilla yrityksillä on avaimet menestykseen.

Suomalainen mediateknologiayritys Media Tailor auttaa yrityksiä – ei vain selviytymään, vaan menestymään digitaalisen vallankumouksen keskellä. Sanoma Media Finlandiin kuuluva Nelonen Media, joka on yrityksen pitkäaikainen asiakas, kiittää kumppaniaan rohkeasta ja ratkaisulähtöisestä asenteesta.

Pasilan legendaarisen Yleisradion tv-tornin varjossa on toimisto, josta Media Tailor jakelee mm. videomateriaalia Sanoman monipuolisesta kanavavalikoimasta, kuten Ruutusta ja Nelosesta. Yritys on erikoistunut kehittämään kokonaisvaltaisia ​​ratkaisuja mediasisällön toimitusketjuun.

Olemme tavallaan virtuaalisessa kontekstissa toimiva logistiikkayritys. Varmistamme, että media ja siihen liittyvät metatiedot ovat oikeassa paikassa, katsojien nähtävillä juuri oikeaan aikaan. Meidät erottaa muista toimijoista se, että emme ymmärrä vain teknologiaa vaan koko mediateollisuutta ja sen vaatimuksia.

Markus Paul
CEO
Media Tailor Oy

Paul tietää mistä puhuu, sillä nuoresta iästään huolimatta hänellä on myös vuosien kokemus videotuottajana.

Vuonna 2021 videosisältöä tuotetaan ja kulutetaan enemmän kuin koskaan ennen. Eikä trendi osoita hiipumisen merkkejä – päinvastoin.

– Nyt jos koskaan, medianhallinnan resursseja vapauttavat teknologiaratkaisut ovat äärimmäisen tärkeitä, Paul vakautuu.

– Perusasioita, kuten turvallista arkistointia ja jakelua, on hallittava, mutta tulevaisuuden potentiaalia on valtavasti myös esimerkiksi tiedon ja tekoälyn käytössä. Ei vain tekniikassa, vaan myös sisällöntuotannossa, hän kuvailee.

Paulin mukaan uskottavan ja luotettavan mediateknologiakumppanin valinta antaa asiakasyrityksille selkeän kilpailuedun kansainvälisillä markkinoilla. Media Tailorin kehittämä digitaalinen alusta takaa tehokkaan ja automatisoidun mediahallinnan.

– Näemme roolimme niin, että kotimaiset mediatalot voivat meidän avullamme aidosti kilpailla globaalia markkinaa vastaan. Mahdollistamme myös muiden sisältöön keskittyneiden toimijoiden, kuten tuotantoyhtiöiden, sisällön intensiivisen myynnin ja kansainvälisen tason kasvu-unelmat. Suomessa on valtava potentiaali ja osaaminen, hän esittelee.

Yhteistyö Nelonen Median kanssa perustuu molemminpuoliseen kehittämiseen

Media Tailor on vastannut Nelonen Median tv-kanavien ja Ruutu-suoratoistopalvelun VOD/SVOD-kanavien medialogistiikkasta ja lähetyksestä vuodesta 2016 lähtien.

Haastajan asenne ja startup-henki ovat erityisen kiehtovia Media Tailorin lähestymistavassa. Kehitysideoita esitetään rohkeasti ja asioihin on aina useita ratkaisuja yhden ilmeisen ratkaisun sijaan.

Matti Lampinen,
Director of Media Distribution and Technology,
Nelonen Media Finland

Laajentuminen uusille alueille tapahtuu aktiivisella ja tiiviillä yhteistyöllä. Esimerkiksi Media Tailoria kiitetään joustavasta siirtymisestä lineaarisesta televisiosta digitaalisiin palveluihin. Automaation hyödyntämisessä Media Tailor on auttanut Nelonen Mediaa ottamaan isoja askeleita eteenpäin.

Oikeilla kumppaneilla on tärkeä rooli uusien mahdollisuuksien hyödyntämisessä ja kilpailukyvyn kehittämisessä. Emme vain osta palvelua, vaan kumppanimme myötävaikuttavat siihen, mihin voimme ohjata liiketoimintaamme.

Antti Pyysalo,
Chief Technology Officer,
Nelonen Media Finland

\u003ch2\u003e\u003cspan style=\u0022color: #ffffff;\u0022\u003eLiittyvät artikkelit\u003c/span\u003e\u003c/h2\u003e

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.