
Tekoälykyselymme päähavainnot
Toteutimme kyselyn media-alan ammattilaisille ja saimme mielenkiintoisia näkemyksiä tekoälyn vaikutuksista alaamme.
Koska elämme nopeasti muuttuvassa ja muutoinkin vauhdikkaassa teknologisessa murroksessa, toteutimme alkuvuodesta kyselyn siitä, kuinka media-alan ammattilaiset hyödyntävät tekoälyä työssään ja millaisia odotuksia heillä on sen suhteen. Mielenkiintoisia näkökulmia tarjonneessa kyselyssämme haastattelimme 41 media-alan asiantuntijaa.
Numerot kertovat kovaa tarinaa: 88 prosenttia yrityksistä käyttää jo tekoälyä, ja 81 prosenttia vastaajista on ottanut nämä työkalut suoraan osaksi omaa työtään. Ajan säästäminen nousi tärkeimmäksi hyödyksi, mutta myös kustannussäästöt ja olemassa olevien tietojen optimointi ovat merkittäviä etuja.
Keskeiset löydökset valottavat paitsi tekoälyn potentiaalia, myös alan lähestymistapaa sen käyttöönottoon. GDPR-vaatimukset ovat varsin kriittisiä, ja 70 prosenttia korostaa paikallisen prosessoinnin tärkeyttä. Se alleviivaa, että media-alalla halutaan sitoutua turvallisiin ja paikallisesti toteutettuihin tekoälyratkaisuihin.
Litteroinnista materiaalinhallintaan ja kehittyneeseen sisällön tunnistamiseen, tekoäly muuttaa nopeasti median ammattilaisten työskentelytapoja. Kuten kyselymme paljastaa, olemme todistamassa perustavanlaatuista muutosta media-alan työprosesseissa.
Miten tämä kaikki sitten vaikuttaa tuotekehitykseemme? Raportissamme kerromme hieman tekoälykehityksemme tiekartasta. Hyödyntämällä tekoälyvetoisia ratkaisuja ja huippuluokan automatisointia, sitoudumme tarjoamaan asiakkaillemme entistä älykkäämpiä, nopeampia ja turvallisempia työnkulkuja.
Lataa koko raportti täyttämällä alla oleva lomake. Samalla liityt uutiskirjelistallemme.
Lataa AI-kyselyn tulokset
Ota yhtettä!
