Media Tailor

sanoma.

Sanoma / Ruutu

Automaatioita, kiitos – Case Ruutu


Maailmassa, jossa suoratoistopalveluita ilmaantuu kuin sateella, Nelonen Median Ruutu+ -suoratoistopalvelu päätti lisätä sisältötarjontaansa dramaattisesti.

Ruutu-palvelun tavoitteena on ollut luoda enemmän arvoa tilaajilleen ja erottua joukosta kilpailluilla markkinoilla. Tämän saavuttamiseksi he tilasivat Media Tailorin luoman ainutlaatuisen, täysin automatisoidun materiaalin käsittelyn työnkulun suurten SVOD-materiaalien nopeaan käsittelyyn.

Uusia elokuvia, sarjoja ja dokumentteja – katsottavissa nopeammin kuin koskaan ennen

Media Tailor loi työnkulkuautomaation, jonka avulla Ruutu+ -palveluun voi tuoda materiaalit loppukäyttäjälle ennen kuin muste ehtii kuivua sopimuksesta sisällöntuottajan kanssa.

Media Tailorin työnkulkuautomaatio on vähentänyt manuaalisen työn tarvetta prosesseissa virtaviivaistamalla uusien materiaalien hallintaa ja julkaisua.
Tero Vedenoja, Head of Online Development, Nelonen Media Finland

Pohjimmiltaan tämä poistaa kaiken metatietojen manuaalisen syöttämisen vaivan ja vähentää yksilöiden välisen viestinnän tarvetta materiaalinhankintaprosessissa, mikä kaikki on hyvin aikaa vievää.

Ehkä vielä tärkeämpää on valtava määrä ja nopeus, jolla tämä mediatyönkulku pystyy käsittelemään materiaaleja. SeMitä konepellin alla tapahtuu? vapauttaa resursseja ydintoimintoihin, kuten materiaalien tuotantoon ja sisäisten prosessien kehittämiseen.

Mitä konepellin alla tapahtuu?

Nelonen Media tekee sopimuksen uusista mediasisällöistä paikallisten tai globaalien sisällönjakelijoiden tai tuotantoyhtiöiden kanssa Ruutun VoD-data-analytiikan, kuten tietyn genren katsojamäärän perusteella. Kun sopimus on allekirjoitettu, uusi, virheetön mediaflow saa alkunsa.

Media Tailor käsittelee kaiken materiaalin automatisoidun työnkulun kautta, jossa lähetysvideotiedosto syötetään metatietojen, tekstitysten ja paikkamerkkikuvien ohella.

Automaattisen pakkaamisen jälkeen valmiit mediatiedostot julkaistaan ​​Ruutu+-alustalle, jossa katsoja voi nauttia niistä heti.

VoD-buugi ei osoita merkkejä hidastumisesta

Pandemiaa edeltävän tutkimuksen mukaan verkkovideoiden kulutus on lisääntynyt 16 % vuodesta 2019 vuoteen 2020. Se kasvoi huimat 85 % vuodesta 2016, ja on turvallista sanoa, että maailmanlaajuinen pandemia on nostanut näitä lukuja entisestään.

Samassa tutkimuksessa todettiin, että TV-ohjelmat ovat kulutetuin verkkomedian muoto, jota seuraa tiiviisti elokuvat. Suurin sopimuksen katkaisija tilaussuoratoistopalvelussa oli sisällön puute. Media Tailorin työnkulun automaatio auttaa ratkaisemaan tämän haasteen, koska se voi tuoda tilaajille uutta sisältöä tehokkaasti.

Merkittävä kilpailuetu automaatiolla

Maailmanlaajuisen pandemian aikana suoratoistopalvelut kehittyvät nopeasti. Media Tailorin räätälöity automaatio antaa suoratoistopalveluille etulyöntiaseman kilpailijoihin nähden ja tarjoaa merkittävää lisäarvoa kuluttajille.

Automaatio on meille iso tekijä uusien materiaalien tuomisessa, Media Tailor on sille luonnollinen paikka. Meidän näkökulmastamme on tärkeää, että materiaalipalvelumme ja VoD-automaatio ovat samassa paikassa

– Tero Vedenoja, Head of Online Development, Nelonen Media Finland

Automaation ja rajapintojen kehittäminen vaatii joustavuutta, luottamusta ja sitoutumista kaikilta osapuolilta, jotta yhteiset tavoitteet saavutetaan. On ilo työskennellä ja jakaa loistavaa strategista yhteistyötä Sanoman, Ruutu+:n ja Nelonen Median tiimien kanssa.

– Markus Paul, CEO & Partner at Media Tailor

Sisällön toimitusketjun automatisoinnin tulevaisuus

Media Tailorin toiminnassa tapahtuu lähitulevaisuudessa jännittäviä asioita medianhallinnan ekosysteemissämme. Media Pocket, älykäs medianhallintaalusta, on suunniteltu virtaviivaistamaan mediaflow’ta entisestään keskitettynä työkaluna kaikille sisällön toimitusketjun toimijoille.

Media Tailorin toimitusjohtaja Markus Paulilta kysyttäessä, mihin suuntaan automaation kehitys voisi viedä tulevaisuudessa, hän toteaa:

Täysin automatisoidun sisällön toimitusketjun vaatimus on, että jokainen ketjun lenkki on osa sitä. Olemme nyt automatisoineet Sanoman koko prosessin sisällönjakelijoista kotikatsojaan. Jakeluketjun alussa ja tietysti muissa VoD-palveluissa on vielä parantamisen varaa. Ratkaisumme on suunniteltu palvelemaan koko sisällön toimitusketjua jokaiselle yritykselle, joka tuottaa, omistaa tai käsittelee mediaa päivittäisessä toiminnassa. Ja segmentti on laaja, koska nykyään jokainen yritys on mediayritys.

Edustatko sisällönjakelijaa, tuotantoyhtiötä, lähetystoiminnan harjoittajaa tai suoratoistopalvelun tarjoajaa? Meillä on sinulle ratkaisutarjous, jos olet kiinnostunut hyödyntämään automaatiota ja tehostamaan materiaalin jakelua. Varaa aika tapaamiseen toimitusjohtajamme kanssa selvittääksesi erityistarpeesi. Voit myös jättää yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä pian.

Aiheeseen liittyvät julkaisut

Automaattinen videon esikatseluominaisuus Ruutu VoD -palveluun

Automaattinen videon esikatseluominaisuus Ruutu VoD -palveluun

Nelonen Median Ruutu video-on-demand (VOD) -palvelussa katsojilla on mahdollisuus nähdä lyhyt yhteenveto ohjelman sisällöstä. Tämän mahdollistaa Media Tailorin kehittämä automaattinen esikatseluominaisuus.

Media Tailor mukana mahdollistamassa täysin uutta Pluto TV -palvelua Ruutuun

Media Tailor mukana mahdollistamassa täysin uutta Pluto TV -palvelua Ruutuun

Pluto TV:n käyttöönotossa Media Tailorin tehtävänä oli luoda omalta osaltaan tehokas ja ketterä ratkaisu materiaalitoimitukseen. Vastaus löytyi jo olemassa olevista prosesseista.

Ylpeänä ilmoitamme monivuotisesta sopimusjatkosta mediajätti Sanoman kanssa!

Ylpeänä ilmoitamme monivuotisesta sopimusjatkosta mediajätti Sanoman kanssa!

Sanoma lähettää kymmeniä tuhansia tunteja viihdettä vuosittain. Jokainen ohjelma kulkee Media Tailorin kehittämän digitaalisen alustan kautta.

Sanoma Media Finlandin leikearkiston keskittäminen

Sanoma Media Finlandin leikearkiston keskittäminen

Leikearkiston keskittäminen Media Tailorin palveluihin auttaa Sanomaa virtaviivaistamaan tuotantoprosessejaan ja luomaan uusia tapoja käyttää ja kaupallistaa suuria sisältömääriä.