brand management.

Blogi

Yhtenäistä brändihallintaa tukeva guest-ominaisuus


Media Pocketiin voi nyt kutsua rajattoman määrän guest-käyttäjiä sujuvoittamaan brändinhallintaa sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien kanssa.

Laajennettu digitaalisten aineisto-oikeuksien hallinta

Media Pocketilla voit määritellä, kuka pääsee käsiksi yrityksen ympäristön yksittäisiin projekteihin eli mediatiedostojen kansioiden sisältöön. Käyttäjähierarkia jakautuu käyttäjäoikeuksia hallinnoiviin admin-käyttäjiin, ”perustason käyttäjiin” eli membereihin sekä uusimpana guest-käyttäjiin.

Monitasoiset käyttäjäoikeudet mahdollistavat nopeamman ja paremman yhteistyön tiimisi jäsenten ja ulkopuolisten toimijoiden kanssa toimiessasi mediasisältöjen parissa. Voit olla varma siitä, että mediatiedostot ovat saatavilla turvallisessa pilvipalvelussa tarkoituksenmukaisesti oikeille henkilöille.

Käytännössä guest-ominaisuus tarkoittaa Media Pocketin käyttäjille sitä, että yrityksen omistamaan ympäristöön voidaan kutsua organisaation sisäisiä tai ulkopuolisten tahojen edustajia ”vieraiksi” selaamaan, kommentoimaan, hyväksymään ja lataamaan yrityksen materiaaleja.

Ja mikä parasta – guest käyttäjiä voidaan kutsua rajoittamaton määrä ilman lisäkustannuksia.

Kontrolli ulkoisten sidosryhmien käyttöön tarkoitetusta mediatiedostoista

Guest-ominaisuudella säästät valtavasti aikaa brändimateriaalisi jakelussa. Saat jaettua tarvittavat kuva- ja videotiedostosi turvallisesti, oikein ja oikealle henkilölle vierailijan oikeuden tarjoamalla. Media Pocketin käyttöliittymässä tapahtuva reaaliaikainen kommentointi ja hyväksyntä mahdollistaa sujuvan yhteistyön.

Kuten tiedämme, tiedostojen jakaminen sähköpostitse on aikaa vievää puuhaa sekä materiaalin lähettäjälle, että niitä tarvitsevalle. Joudumme usein pyytämään materiaalia, odottamaan vastausta ja lopulta vastaanotettuamme tärkeät tiedostot jäävät joko sähköpostin uumeniin tai tallennuksen jälkeen tietokoneen ladatut-kansioon, josta ne on ajan kuluessa vaikeasti löydettävissä. Sama ajanhukka koskee lähettäjää, joka etsii ensin tarvittavan materiaalin tietokoneeltaan, lataa tiedoston sähköpostiin ja kirjoittaa saateviestin. Kiireen ja kommunikaatiokatkosten takia lähetetty versio voikin olla väärä tai materiaali ei yksinkertaisesti miellytä vastaanottajaa. Sama palloittelu-rulianssi alkaa alusta.

Voit luoda projektin, josta löytyy kaikki yrityksen omistamat, vapaasti käytettävät mediatiedostot. Näin ollen yrityksesi logo-, kuva- ja muu graafinen materiaali on aina ajan tasalla ja haluamiesi ulkoisten sidosryhmien käytössä.

Esimerkki 1. Mediayhteistyö. Toimittajat voivat hyödyntää yrityksesi ajan tasalla olevia kuvia, logoja, videoita ja muita asiaan liittyviä media materiaalia printti- tai digitaaliseen lehteen julkaistavaan tuotteisiin tai palveluihisi liittyvään artikkeliin tai yritysuutiseen.

Esimerkki 2. Suunnitelmissa co-marketing referenssiprojekti asiakkaan kanssa? Luo uusi projekti ja kutsu asiakkaasi vieraskäyttäjiksi Media Pocketiin. Näin pystytte hyödyntämään molempien tahojen hyväksymiä, tuoreita markkinointimateriaaleja.

Sisäisesti kohdennetun mediasisällön käyttäjäoikeuksien porrastus

Osa yrityksen digitaalisesta omaisuudesta – videoista ja kuvista on tarkoitettu vain tiettyjen sisäisten osastojen ja toimijoiden käyttöön. Mikäli Media Pocketia ei ole otettu vielä käyttöön koko organisaation tasolla, guest ominaisuus tulee todella hyödyksi.

Esimerkki 3. Media Pocketia käyttävä yrityksen x markkinointitiimi työstää usein mainosmateriaalia, jota taas yritys x:n henkilöstöhallinnon tiimiläiset harvoin tarvitsevat. Toisaalta hr-osastolla voi olla tarvetta markkinoinnin tuottamille yrityksen työnantajaimagoa tukeville fiilis- & tiimikuville ja haettavan position kuvaus- sekä yrityssittelyvideoille. Näin ollen markkinointitiimi voi jakaa guest oikeuden ”päivitetty rekrymateriaali”-nimettyyn projektiin hr-osaston tiimin jäsenille, jolloin he pääsevät hyödyntämään projektin ajankohtaista media materiaalia rekrytointi-ilmoituksiinsa.

Guest ominaisuus on myös lisäarvoa tuottava ominaisuus yrityksille, jotka myyvät yksittäisiä kuva- ja videotiedostojaan tai kokonaisia materiaaliarkistoja eteenpäin kaupalliseen käyttöön.

Mitä guest käyttäjä pääsee näkemään ja tekemään Media Pocket ympäristössä?

Guest-käyttäjä voidaan kutsua yksittäiseen projektiin. Vierailija pääsee lataamaan projektin sisäisiä tiedostoja itselleen.

Vieras voi lisäksi tuoda projektiin uusia tiedostoja ja editoida itse lataamiaan tiedostoja.

Muokkaus ja poistamis-oikeuksia vieraalla ei ole admin tai memberin lataamiin tiedostoihin. Voitkin olla turvallisin mielin siitä, että ulkopuoliset vieraskäyttäjät eivät pääse tekemään median hallinnan ympäristössä peruuttamattomia vahinkoja tai katsomaan sisäiseen käyttöön tarkoitettua materiaalia.

Guest ei voi luoda uusia projekteja käyttäjien tavoin, mutta pääsee muutoin nauttimaan Media Pocketin näppärästä käyttöliittymästä ja sen vikkelistä, työskentelyä tehostavista one-click ominaisuuksista sallitun projektin sisällä.

Selain- ja pilvipohjaisen medianhallinnan alustan etu on se, että alustaa voi käyttää mistä tahansa lokaatiosta käsin ja millä laitteella tahansa. Siksi myös vieraaksi kutsutut henkilöt voivat tarkastella jakamaasi materiaalia joustavasti missä ja milloin vain.

Kuinka lisäät guest-käyttäjän Media Pocketiin?

Admin tason käyttäjä voi hallinnoida kaikkia käyttäjäoikeuksia. Myös member-tason käyttäjä voi antaa guest-oikeuksia rajattoman määrän.

Lisättyäsi sähköpostiosoitteen, vieras saa välittömästi sähköpostiinsa linkin, jota seuraamalla hän onkin muutaman klikkauksen päässä jaetusta materiaalista.

Tilanteet muuttuvat. Voit antaa vieraskäyttäjille pääsyn koko yrityksen omistamaan ympäristöön koska vain päivittämällä yksinkertaisesti guest-käyttäjät memeber-tasolle käyttöoikeuksien hallinnan osiosta.

Aiheeseen liittyvät julkaisut

Content lake näyttää suuntaa uutismedian pilvisiirtymässä

Content lake näyttää suuntaa uutismedian pilvisiirtymässä

Uutismediassa on tällä hetkellä käynnissä pilvisiirtymä. Avainasemassa siirtymässä on niin kutsuttu content lake, joka on keskitetty ja järjestelmäriippumaton alusta mediatiedostojen säilömiseen ja hallitsemiseen.

Miksi DAM on hyvä sijoituskohde yritykselle?

Miksi DAM on hyvä sijoituskohde yritykselle?

Yritykset etsivät jatkuvasti kustannustehokkaita tapoja oman kilpailuedun edistämiseksi. Mutta mikä tekee DAMista hyvän sijoituskohteen?

Videot valtaavat alaa mediakentällä – mediatalot ovat multimediatoimituksen kynnyksellä

Videot valtaavat alaa mediakentällä – mediatalot ovat multimediatoimituksen kynnyksellä

Monet mediatalot ovat investoineet videostrategioihin ja jalkautuneet uusiin videopalveluihin. Puhutaan multimediatoimituksen aikakaudesta.

Mediasisältöbuumi tarjoaa uusia mahdollisuuksia innovatiivisille suomalaisyrityksille

Mediasisältöbuumi tarjoaa uusia mahdollisuuksia innovatiivisille suomalaisyrityksille

Automaatioon tukeutuvilla yrityksillä on avaimet menestykseen.